Szkoła      Działy kształcenia       Nauka gry na instrumentach       Nauka śpiewu     Galeria       Nasze nagrania       Cennik           Kontakt         Archiwum         

 

 

 

 

 

 

 

Rozśpiewki i WPRAWKI WOKALNE
autorstwa Barbary
Syjud-Kwaśniewskiej (wyciąg z Multimedialnego Kursu Śpiewu)

 

 

Cena: 50 zł

dostępna!

Koszt dostawy wg Poczty Polskiej + opakowanie: 5,00 przelewem . Formularz zamówienia na dole strony pod opisem płyty.

Cel ćwiczeń wokalnych

Celem wprawek jest trening wokalny. Znasz już teorię śpiewu, ćwiczysz przeponę, dykcję i artykulację. Teraz pora rozszerzyć pracę nad głosem dodając przed każdym śpiewem rozśpiewki oraz wprawki usprawniające głos. Pora na ulepszenie barwy, intonację, skalę głosu... Takie ćwiczenia powinny być realizowane codziennie, systematycznie tak jak w każdej dziedzinie sportu. Nasz aparat głosowy składa się z mięśni. Gardło jest mięśniem, język jest mięśniem, przepona to cienki mięsień rozciągający się podczas oddychania. O głos ponadto trzeba dbać i poprawnie używać.

 

Do płyty dołączone są wskazówki. Dowiesz się:

Jak zbadać średnicę i skalę swojego głosu

Jaka jest skala głosu dorosłych a jaka dzieci

Jak używać przepony

Jak gospodarować powietrzem

Jak wyrównać rejestry

Jak uelastycznić język

Jak ćwiczyć mięśnie oddechowe

Jak starać się nie zaciskać krtani

Jak utrzymać bliską pozycję w śpiewie

Jak śpiewać samogłoski sprawiające nam trudność

Jak śpiewać mormorando

Jak pomóc sobie w prawidłowym Intonowaniu wysokich dźwięków?

Jak używać rezonatora nosowego

Jak śpiewać "r"

Jak nie dać się kiedy coś jest nie tak

 

 

Poniżej opis i zamówienie płyty

Wprawki rozśpiewujące, budzące rezonans, poszerzające skalę, rozwijające pracę aparatu artykulacyjnego, uszeregowujące kolejność samogłosek, wyrównanie rejestrów, przybliżające i poprawiające impostację, poprawiające intonację, usprawniające dykcje i artykulację.

Wprawki nagrane są przy instrumencie fortepianu. Niektóre z nich towarzyszą prezentacjom instruktora prowadzącego kurs, który pokazuje m.in. jak brzmi głos we wprawkach.

 

INSTRUKCJA, JAK URUCHAMIAĆ:

Wszystkie wprawki wokalne można odtwarzać w odtwarzaczach CD audio (Wszystkie wprawki wykorzystane są także w Multimedialnym Kursie śpiewu i opisane tam także w lekcjach 7,8,9,10).

Każdą wprawkę wokalną należy wykonywać dokładnie czysto intonacyjnie i bezbłędnie pod względem dykcyjnym i artykulacyjnym. Należy śpiewać nie tylko z akompaniamentem ale także, po wysłuchaniu wprawki a cappella, ponieważ wówczas najlepiej się kontrolujemy.

 

Przykładowa wprawka - gama  mp3 - wprawka nr 6

 

Przykładowa wprawka mp3 - wprawka nr 13

 

Przykładowa wprawka mp3 - wprawka nr 14

 

 

Spis, kolejność, opis i wskazówki do wprawek na w/w płycie CD audio :

 

Początkowo przy wszystkich ćwiczeniach śpiewaj cicho tylko niskie dźwięki, potem wyższe głośniej i tam możesz używać więcej powietrza.

 

wprawka (CD audio nr 1)

Wprawka wspomaga ustawić głos w rezonatorach.

 

wprawka (CD audio nr 2)

- "ma me mi me mu" wykonywane na jednym dźwięku powtarzająca się w odległościach o zmienne interwały. Wprawka ma dwie części. Najpierw śpiewaj z instruktorem śpiewu, następnie samodzielnie.

Jak poczuć ten "brzuch" ? - wyobraź sobie, że  coś chcesz przesunąć lub podnieść ciężkiego, Wówczas czujemy jakby spięty, lekko uwypuklony w boki brzuch, to przepona skupiająca powietrze.

 

wprawka (CD audio nr 3)

Śpiewaj do akompaniamentu fortepianowego: do mi sol sol mi do

Zaśpiewaj też staccato, wówczas poczuć można lepiej "zatrzymywanie" przepony, ćwiczymy też przy okazji mięśnie brzucha.

wprawka (CD audio nr 4 )

- "bra bre bri bro bru" zbitki literowe ćwiczące dykcję w interwale tercji..

wprawka (CD audio nr 5)

  "do mi sol" ćwiczenie intonacyjne trudnej tercji małej c1-cis2

wprawka (CD audio nr 6)

gama durowa śpiewana solmizacją śpiewana w skali as - c2

wprawka (CD audio nr 7)

zbitki literowe "don diri don" śpiewane w skali c - h1

wprawka (CD audio nr 8)

- Wdzięczna wprawka "mammamija" w skali as -AS i C1-C.

wprawka (CD audio nr 9)

- "bin_bon" wprawka w skali e2 - fis1

wprawka (CD audio nr 10)

- wprawka  "ma-a-a-a-a"_wykonywana staccato na ćwicząca mięśnie brzucha i przepony. Przy wykonywaniu jej, należy na pierwsze "ma" i na każde następne "a" wciągać brzuch. W skali: c1-g2

wprawka (CD audio nr 11)

 - "a" zaśpiewana w skali c1-H

Następne  wprawki już bez pomocy instruktora:

wprawka (CD audio nr 12)

m.in. rozśpiewująca i budząca rezonans

dźwięk początkowy: f1

dźwięk końcowy: c2

kierunek wprawki: w miejscu

odległość interwałowa między motywem: co cały ton

tekst wprawki: mormorando, ma e i o u, ma me mi mo mu

dźwięki motywu pierwszego: fffff

wprawka (CD audio nr 13)

m.in. rozśpiewująca i wyrównująca pracę śpiewu samogłosek

dźwięk początkowy: f1

dźwięk końcowy: c2

kierunek wprawki: w miejscu

odległość interwałowa między motywem: co półton

tekst wprawki: ja je ji jo ju, ja e i o u, wa we wi wo wu

dźwięki motywu pierwszego: fffff

wprawka (CD audio nr 14)

m.in. rozśpiewująca, wyrównująca prace śpiewu samogłosek

dźwięk początkowy: f1

dźwięk końcowy: c2

kierunek wprawki: w górę

odległość interwałowa między motywem: co pół tonu

tekst wprawki: ma a ii o, me e i i o, mu u ii o

dźwięki motywu pierwszego: f fis f fis f

wprawka (CD audio nr 15)

m.in. rozśpiewująca, wyrównująca pracę śpiewu samogłosek,

dźwięk początkowy: f1

dźwięk końcowy: c2

kierunek wprawki: w górę

odległość interwałowa między motywem: co pół tonu

tekst wprawki: najpierw śpiewaj: aaa, eee, uuuu, iiii aby poczuć samogłoski (są w rezonatorze ruchomym - gardłowym dlatego najbardziej słyszalne), następnie ja a a a a, je e e e e, ju u u u u u aby nie uciekały samogłoski przy spółgłoskach :) Śpiewaj miękko i ładnie:) Przyślij nagranie jeśli chcesz :)

dźwięki motywu pierwszego: fgfgf

wprawka (CD audio nr 16)

m.in. rozśpiewująca i budząca rezonans

dźwięk początkowy: f1

dźwięk końcowy: c2

kierunek wprawki: w górę

odległość interwałowa między motywem: co pół tonu

tekst wprawki: muum muum muum muum mum

dźwięki motywu pierwszego: do re mi re do re mi re do

wprawka CD audio nr 17)

m.in. praca aparatu artykulacyjnego

dźwięk początkowy: d1

dźwięk końcowy: e2

kierunek wprawki: wznoszący i zstępujący

odległość interwałowa między motywem: co półton

tekst wprawki: rrrrrrrr, wa we wi wo, wa we wi wo, wa we wi wo, wa we wi wo, wa

dźwięki motywu pierwszego: do re mi fa sol fa mi re, do re mi fa sol fa mi re, do

wprawka (CD audio nr 18)

m.in. wprawka budząca rezonans, rozśpiewuje, poprawia impostację

dźwięk początkowy: e2

kierunek wprawki: zstępujący

odległość interwałowa między motywem: co półton w dół

tekst wprawki: mi, i i i, mi i i i, i ; bin ben bin ben bin ben bin ben bin

dźwięki motywu pierwszego: do re mi re do re mi re do 

Jak śpiewać mormorando?

- Zęby rozchylone przy wargach stykających się ze względu na rezonatory

wprawka (CD audio nr 19)

m.in. przybliżająca odczuwanie pracy rezonatorów

dźwięk początkowy: d1

dźwięk końcowy: e2

kierunek wprawki: w górę

odległość interwałowa między motywem: półton

tekst wprawki: pi ni gri i i, i i zi

dźwięki motywu pierwszego: do re mi re do, sol mi do

wprawka (CD audio nr 20)

m.in. intonowanie półtonów - kształcąca słuch, intonację oraz osłuchuje dźwięki półtonów

dźwięk początkowy: c1

dźwięk końcowy: g2

kierunek wprawki: w górę

tekst wprawki: mi i....

dźwięki: c cis d dis e eis f fis g gis a ais h c 

wprawka 10 (CD audio nr 21)

m.in. praca nad samogłoską, intonacją i solmizacją

dźwięk początkowy: c1

dźwięk końcowy: c2

kierunek wprawki: w górę

tekst wprawki: fa fa fa fa fa

dźwięki motywu pierwszego: ccccc

wprawka 11 (CD audio nr 22)

m. in. nauka śpiewania tercji i oktawy

dźwięk początkowy: c1

dźwięk końcowy: e2

kierunek wprawki: do sol mi do sol mi do

tekst wprawki: do sol mi do sol mi do

wprawka 12 (CD audio nr 23)

m.in. rozśpiewująca i poszerzająca skalę

dźwięk początkowy: c1

dźwięk końcowy: c2

kierunek wprawki: w górę

tekst powtarzających się motywów wprawki: do do do do do, w wyższych partiach wprawki zostaje samo "ooooo". W wysokich partiach samogłoska brzmi lepiej. Wprawka na poszerzanie skali. Należy pamiętać o miękkim ataku dźwięku w wysokich partiach. Coraz wyżej śpiewa się głośniej ale nie za głośno i siłowo!

dźwięki motywu pierwszego: ccccc

wprawka 13 (CD audio nr 24)

m.in. usprawnia pracę samogłosek w solmizacji, osłuchuje w systemie dur i ćwiczy intonację

dźwięk początkowy: c1

dźwięk końcowy: es2

odległość interwałowa między motywem: półton

tekst wprawki: dźwięki gamy do re mi fa sol la si do

dźwięki motywu pierwszego: do re mi fa sol la si do

wprawka 14 (CD audio nr 25)

m.in. ustawienie głosu, poprawna praca nad "o" ma za zadanie przeciwdziałać szczękościskowi

dźwięk początkowy: e2

dźwięk końcowy: c1

kierunek wprawki: w dół

tekst wprawki: mo o o o o o o o o o , mi i i i i i i i i i

dźwięki motywu pierwszego: do2 sol1 mi1 do1 mi1 sol1 do2 sol1 mi1 do1 

wprawka 15 (CD audio nr 26)

m.in. usprawniająca dykcję, artykulację, solmizację, intonację, rozśpiewuje, i wyrównuje rejestry głosowe

dźwięk początkowy: c1

dźwięk końcowy: g2

kierunek wprawki: w dół

tekst wprawki: do1 do2 si1 do2 la1 do2 sol1 do2 fa1 do2 mi1 do2 re1 do2 do1

dźwięki motywu pierwszego: do1 do2 si1 do2 la1 do2 sol1 do2 fa1 do2 mi1 do2 re1 do2 do1

wprawka 16 (CD audio nr 27)

m.in. kształcąca słuch muzyczny oraz intonację, dykcję i artykulację solmizowania,

dźwięk początkowy: c1

dźwięk końcowy: g2

kierunek wprawki: w górę

tekst wprawki: do re do mi do fa do sol do la do si do do

dźwięki motywu pierwszego: do re do mi do fa do sol do la do si do do

wprawka 17 - ćwiczenie słuchowe (CD audio nr 28)

m.in. kształcące słuch muzyczny

dźwięk początkowy: c1

dźwięk końcowy: c2

kierunek wprawki: w górę

dźwięki i ich odległości (nterwały):

  • c1 c1- pryma,
  • c1 des1 - sekunda mała
  • c1 d1 - sekunda wielka,
  • c1 es1 - tercja mała
  • c1 f1 - kwarta czysta
  • c1 fis1 - kwarta zwiększona (tryton)
  • c1 g1 - kwinta
  • c1 as1 - seksta mała
  • c1 a1 - seksta wielka
  • c1 b1 - septyma mała
  • c1 c2 - oktawa

wprawka 18 (CD audio nr 29)

m.in. kształcąca słuch muzyczny

dźwięk początkowy: c1

dźwięk końcowy: c2

tekst wprawki: mi i

dźwięki:

  • c1 c1- pryma,
  • c1 des1 - sekunda mała
  • c1 d1 - sekunda wielka,
  • c1 es1 - tercja mała
  • c1 f1 - kwarta czysta
  • c1 fis1 - kwarta zwiększona (tryton)
  • c1 g1 - kwinta
  • c1 as1 - seksta mała
  • c1 a1 - seksta wielka
  • c1 b1 - septyma mała
  • c1 c2 - oktawa 

wprawka 19 (CD audio nr 30)

m.in. intonacyjna

dźwięk początkowy: c1

dźwięk końcowy: f 2

kierunek wprawki: oktawy- w górę, kierunek gamy  - zstępująco

odległość interwałowa między motywem:

tekst wprawki: do do si la sol fa mi re do

dźwięki: c1 c2 h a g f e d c (do do si la sol fa mi re do)

wprawka 20 (CD audio nr 31)

m.in. dykcyjno - artykulacyjna

dźwięk początkowy: c1

dźwięk końcowy: c2

kierunek wprawki: w górę

odległość interwałowa między motywem: półton

tekst wprawki:

  • bra bre bri bro bru,
  • bre bre bre bre bre,
  • bri bri bri bri bri,
  • bu bru bru bru bru,
  • bro bro bro bro bro,
  • w czasie suszy szosa sucha jest

wprawka 21 (CD audio nr 32)

m.in. intonacyjna

dźwięk początkowy: c1

dźwięk końcowy: c2

kierunek wprawki: w górę gama półtonowa

tekst wprawki: wi i i i i... 

wprawka 22 trójdźwięk (CD audio nr 33)

m.in. wprawka słuchowo-intonacyjna

dźwięk początkowy: trójdźwięk C dur

Dzwięki: ceg dfa egh fac ghd ace hdf ceg

tekst wprawki: a

Słyszymy trójdźwięk, śpiewamy jeden dźwięk z każdego trójdźwięku. A może uda nam się  usłyszeć i powtórzyć każdy z trzech dźwięków. Ćwiczenie należy kilka razy posłuchać aby móc powtarzać wszystkie dźwięki. W następnych wprawkach, dźwięki te będą zaznaczane dynamicznie dla łatwiejszego usłyszenia i powtórzenia dźwięków. 

wprawka 23 pryma trójdźwięku (CD audio nr 34)

m.in. wprawka intonacyjna

tekst wprawki: ji

Dźwięki zaznaczone: kwinta trójdźwięku - ceg dfa egh fac ghd ace hdf ceg

Słuchamy i powtarzamy dźwięk mocniejszy i śpiewamy melodię w prymie

wprawka 24 tercja trójdźwięku (CD audio nr 35)

m.in. wprawka intonacyjna

tekst wprawki: ji

dźwięki zaznaczone: tercja trójdźwięku - ceg dfa egh fac ghd ace hdf ceg

Słuchamy i powtarzamy dźwięk mocniejszy i śpiewamy melodię w tercji 

wprawka 25 kwinta trójdźwięku (CD audio nr 36)

m.in. wprawka intonacyjna

tekst wprawki: ji

Dźwięki zaznaczone: kwinta trójdźwięku - ceg dfa egh fac ghd ace hdf ceg

Słuchamy i powtarzamy dźwięk mocniejszy i śpiewamy melodię w kwincie

wprawka 26 septyma wielka trójdźwięku (CD audio nr 37)

m.in. wprawka intonacyjna

tekst wprawki: ji

Dźwięki zaznaczone: kwinta trójdźwięku - cegh dfac eghd face ghdf aceg hdfa cegh

Słuchamy i powtarzamy dźwięk mocniejszy i śpiewamy melodię w septymie

wprawka 27 Pchła (CD audio nr 38)

m.in. dykcyjna i artykulacyjna

tekst wprawki dykcyjej: szła pchła koło wody, pchła pchłę pchła do wody, i ta pchła płakała, że ją tamta pchła do wody

 

 

Powodzenia!!!! :)

 

Zamówienie i zakup płyty: należy skopiować formularz, wypełnić i przesłać mailem na adres: syjud@syjud.pl

Imię i nazwisko .....................................................

Przedmiot zakupu:  ................................................

Cena: .....................................................................

Koszty przesyłki:   ....................................................

(wybrać: za pobraniem 12 zł lub przedpłata przelewem na konto 5zł)

Razem do zapłaty: .................................................

Adres: ....................................................................

Kod pocztowy i miejscowość: ...............................

E-mail ...................................................................

tel: ........................................................................

Adres dostawy: ....................................................

Przy dokonaniu przelewu należy podać w tytule Imię i nazwisko oraz adres dostawy płyty. Zaraz po dokonaniu płatności, płyta dla zamawiającego wysłana zostaje poleconym priorytetem poprzez Pocztę Polską.




 

        


   

Rok 2017/2018

 

Polecam

 

Nowa oferta 2018/2019
* Zapisy na kursy stacjonarne

* Zapisy na lekcje oraz realizacje w Studio Nagrań

a także:

* Zakup podręczników i pomocy do pracy muzycznej

więcej

 

Galeria z koncertu

Foto: Bartosz Orzeł

 

 

 

więcej 

 

Koncert kończący Rok szkolny 2017/2018

 

W sobotę 16-go czerwca o godzinie 17.00 odbędzie się koncert uczniów Studia Artystycznego Syjud. Wystąpią pasjonaci uczący się muzyki. Będą śpiewać i rytmizować, grać na fortepianie, gitarze, skrzypcach. Będą wystąpienia solowe, oraz w zespołach. Wszystko po to aby cieszyć się wspólną zabawą muzykowania.

Przed tym ważnym dniem, jak co roku uczniowie nagrywają płytę CD audio w studio aby zaprezentować swoje sukcesy nowych umiejętności. Płyta będzie gotowa tuż przed koncertem i to będzie jakby przedsmak wystąpień publicznych w dniu koncertu. Serdecznie zapraszamy na czerwcowy koncert.

więcej

 

Zaśpiewaj utwory z repertuaru "Piosenki z Pięciodróżki"

 

Piosenka nutki c1 pt. "Zaproszenie" na podstawie "Fale Dunaju" Joachim Strauss

 

Piosenka nutki d1 pt. "Przeprosiny" na podstawie "Humoreska" Antonin Dvorak

 

 

Relacja z koncertu kolęd

foto: Piotr Strzelecki

video: Mirosław Rajkowski Studio LGL

 

 

 

 

 

więcej

 

Koncert kolęd 16-12-2017 godz. 17.00

 

Zapraszamy na koncert w wykonaniu uczniów Studia Artystycznego Syjud. Uczniowie zagrają i zaśpiewają w świątecznym nastroju kolędy.

więcej

 

Nagranie płyty.

Za dwa tygodnie koncert. Nagranie odbyło się prawie wg planu dwa tygodnie przed koncertem. Do zobaczenia na koncercie.

 

więcej

 

więcej

 

 

Zapisy - roczne kursy muzyczne 2017/18

więcej

 

Nauka gry na instrumentach/śpiew/umuzykalnienie:

* Fortepian / Keyboard

* Śpiew

" Śpiewaj i graj" (fortepian + emisja głosu z nauką śpiewu)

* Rytmika

* gratis kształcenie słuchu z zasadami muzyki - jako nadobowiązkowe zajęcia dodatkowe podczas nauki gry na instrumencie/śpiewu

więcej

 

 

"Naucz się grać na flecie prostym"

"Flute Learning"

 

Dwujęzyczna publikacja posiada nagrania, podkłady, nuty, tabulatury fletowe a także akordy do utworów. Na płycie znajdują się materiały ćwiczeniowe na komputer i do wydrukowania oraz nagrania mp3 do słuchania i grania na jeden lub dwa flety (podkłady akompaniujące bez linii melodycznej oraz podkłady instrumentalne z drugim fletem w tle).

 

 

Zuzanna flet1 

Zuzanna 2flety

więcej 

 

Marzenie gry na instrumencie lub śpiewu mogą być spełnione...

Rozpocznij i rozwijaj pasję już w wakacje!

więcej

 

Koncert końcowo-roczny z dnia 17 -go czerwca 2017 

 

 

 

 

więcej

 

Rozśpiewki dla wokalistów z multimedialnego kursu śpiewu + najważniejsze wskazówki dla uczących się śpiewać.



więcej

 

Kurs audio "Jak śpiewać wyżej"  KURS głównie dla głosów żeńskich wg nowej autorskiej metody nauki śpiewu Barbary Syjud-Kwaśniewskiej .

 

więcej

 

 

więcej

 

 

R   E   K   L   A   M   A

 

Caffe latte tylko dla rodziców a  red latte,

dla rodziców oraz dla dzieci. Zdrowie

w pysznym nowoczesnym napoju.

 

 

 

 

 

> polecane artykuły:
Śpiew w muzykoterapii. Twój głos powie Ci jak wysokie masz poczucie własnej wartości.
> Czytaj więcej